Всеки 8 от 10 американци, преди да закупят електроника от магазина, първо разглеждат сайтове на съответните продавачи – това сочи проучване, направено от американската изследователска фирма Nielsen Online, цитирано от К2Kapital. Над половината от запитаните (разглеждали сайтове) признават, че в крайна сметка купуват продукта на този търговец, чийто сайт са разглеждали най-дълго време.
По думите на анализатори от eMarketer „битовата електроника е идеалната категория стоки за проучване по интернет от страна на купувачите, тъй като спецификациите и свойствата на тези стоки е лесно да се сравняват”.
Според изследването като цяло при избора на стоки за бита 58% от включените в изследването американци използват интернет. Само една четвърт от запитаните правят избора си на стока направо в магазина. А на предложенията за покупка, направени в пресата или по препоръката на приятели, се доверяват едва по 8% от купувачите.
По данни на Top 500 Guide за миналата година продажбите чрез интернет на Dell Inc. са били 18% от общия обем на продажбите им, Hewlett-Packard Home & Home Office Store са продали чрез интернет 14,4% от своята продукция, а Apple Inc. - 11,6%.