fallback

Microsoft се концентрира въхру интернет бизнеса

За момента преговорите с Yahoo са преустановени, каза Стив Балмър

18:12 | 25.07.08 г.

Главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър потвърди необходимостта от значителни инвестиции в интернет дейностите на компанията, но заяви, че за момента Microsoft е прекратила опитите си за закупуване на Yahoo Inc, пише Ройтерс.

По думите на Балмър големите възможности, свързани с интернет, трябва да се използват и да се инвестира в тях.

По-рано през седмицата от компанията съобщиха, че ще инвестират допълнителни 500 млн. долара в своето онлайн подразделение въпреки загубата, което то отчита.

Анализатори обаче отбелязват, че Балмър не е представил достатъчно детайли относно това как ще бъде вложена допълнителната инвестиция и как компанията е стигнала до това решение и това притеснява пазара.

Компанията е готова да понесе оперативна загуба от онлайн подразделението си в размер на 5 до 10% от общата си оперативна печалба (в размер на 22,5 млрд. долара за фискалната 2008 г., приключила в края на юни) докато дейностите, свързани с реклама и търсене, се развият достатъчно.

Балмър не е уточнил колко ще продължи този период на загуба, но е заявил, че потенциалната възвръщаемост оправдава поемането на риска.

Онлайн подразделението на Microsoft регистрира загуби осем поредни тримесечия. То загуби 1,23 млрд. долара през изминалата фискална година, което е два пъти повече от фискалната 2007 г. и 5,5% от общата оперативна печалба на компанията.

Балмър твърди, че онлайн дейността на компанията впоследствие може да допринесе за по-голямата част от икономическата стойност, създадена от софтуерния гигант.

От компанията съобщиха, че ще разширят съществуващото споразумение с платформата за социални контакти Facebook с цел да предложат търсене в интернет и реклама при търсене като допълнение към съществуващата сделка, съгласно която компанията има банери на страниците на Facebook. Разширяването на сделката с Facebook ще бъде осъществено в следващите няколко месеца.

Новата сделка за реклама при търсене се отнася само за страниците на Facebook в САЩ. През октомври миналата година Microsoft инвестира 240 млн. долара във Facebook, с които придоби дял от 1,6% и оцени компанията на 15 млрд. долара.

Microsoft се е отказала от придобиването на Yahoo, тъй като смята, че стойността на интернет търсачката продължава да намалява, докато тя се колебае дали да приеме офертата на Microsoft, твърди главният финансов директор на компанията Крис Лидъл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:39 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още