fallback

Продажбите на коли в Европа падат със 7,9% за юни

Като причини за спада се посочват високите цени на петролните продукти и инфлацията

10:23 | 16.07.08 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на нови коли в Европа са намалели със 7,9% през юни на годишна база след понижение от 7,8% за май спрямо май 2007, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители, цитирани от АФП.

Като причини за спада се посочват високите цени на петролните продукти и инфлацията.

„Високата инфлация и покачването на цените на горивата са сред основните фактори, които оказват влияние върху продажбите на нови автомобили“, се обяснява в съобщение на асоциацията. По нейни данни на Стария континент през миналия месец са продадени общо 1,427 млн. нови превозни средства на разглежданите 28 пазара – 27-те страни членки на Европейския съюз без Кипър и Малта, но с Исландия, Норвегия и Швейцария.

Лидерът на пазара – Volkswagen, бележи спад в продажбите си за юни от 6,1 на сто на годишна база, за Toyota понижението е от 18%, при Fiat – 6,3%, при GM – 13%. Ford пък регистрира ръст в европейските си продажби, който възлиза на 0,8% спрямо юни 2007 г., същото се отнася и за Renault с ръст от 5,6%. PSA Peugeot Citroen обаче не може да се похвали с такова представяне, като продажбите му за месеца намаляват с 9,7 на сто.

За периода януари-юни продажбите намаляват с 2,2%, ускорявайки с 0,7 процентни пункта регистрирания спад за първите пет месеца на годината.

У нас за първото шестмесечие бе отбелязан ръст от 21% в продажбите на нови автомобили до общо 30 189.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:00 | 28.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още