Разходите за интернет реклама в Италия са се повишили с 24,5% за януари – май 2008 г. спрямо същия период на миналата година. Това показват данните от изследване на Nielsen Media Research, цитирани от Forbes.
За наблюдаваните пет месеца за онлайн реклама в страната са похарчени 131,8 млн. евро.
Общите рекламни разходи в Италия бележат ръст от 1,3 на сто за периода до 4,009 млрд. евро. Само за май спрямо същия месец на миналата година е отбелязано понижение от 1,3%.
За януари-май телевизионната реклама регистрира повишение от 1,5% на годишна база до 2,24 млрд. евро, а тази в печатните медии е намаляла с 1,9% до 1,29 млрд. евро. При радиото обаче има ръст, който възлиза на 8,3% до 218,1 млн. евро.
Разглеждана по сектори, рекламата на напитки се е понижила с 2,4%, при телекомите има ръст от 6,2%, а при рекламата на дрехи има покачване от 12,2%.
Топ рекламодателите в страната от началото на годината са Wind, Unilever, Vodafone, Ferrero, P&G и Volkswagen.