fallback

Край на рекламните трикове с цените на самолетните билети в ЕС

Европарламентът реши да затегне и условията за лицензиране на въздушните превозвачи

17:27 | 09.07.08 г.
Автор - снимка
Създател

Крайната цена на самолетните билети трябва винаги да се посочва по ясен начин от въздушния превозвач и да включва всички тарифи, данъци и допълнителни такси, които се прибавят към билета и които могат да се предвидят към момента на издаването.

Това предвижда част от новия законодателен пакет относно правилата за извършване на въздухоплавателни услуги, който беше приет днес от Европейския парламент (ЕП), съобщиха от представителството на институцията. Благодарение на новите правила пътниците ще могат да виждат ясно колко точно трябва да платят за своите самолетни билети.

Според наскоро проведено проучване в ЕС в половината от европейските сайтове на самолетни билети има нередности при представянето на цената на билетите, като най-често в посочената стойност не са включени изсикваните по-късно допълнителни такси.

Днес Европейският парламент прие на второ четене общата позиция на Съвета относно правилата за извършване на въздухоплавателни услуги в ЕС. Според евродепутатите потребителите имат право да знаят реалната цена на билета, който ще закупят, включително допълнителните такси и тарифи.

Новото законодателство също така обръща сериозно внимание на купуването на самолетни билети по интернет, което често е единственият начин да се закупи билет на нискобюджетна компания. Според регламента всички въздушни превозвачи трябва да предоставят пълна и ясна информация за крайните цени на билетите, както и условията, при които тези цени са валидни. Въпросната информация трябва да включва всички тарифи, такси и данъци, като например летищните такси и таксите, свързани със сигурността или горивото (добиващи все по-голямо значение с непрекъснатото покачване на цените на горивата).

По-конкретно, нововъведените такси за сигурността трябва да бъдат включени в цената на билета, да бъдат посочени отделно на него или да бъдат съобщени по подходящ начин на потребителя. Те трябва да бъдат прозрачни и да се използват изключително за покриване на разходите, свързани със сигурността по летищата или на борда на самолета.

Новият регламент разглежда и лицензирането на въздушните превозвачи, като въвежда по-строги изисквания към финансовата стабилност на авиокомпаниите и практиката за мокър лизинг на въздухоплавателни средства (извършване на полет със самолет и екипаж, които принадлежат на друга компания). По-строгите правила относно финансовата стабилност на въздушните превозвачи целят да гарантират правата на потребителите, ако авиокомпанията фалира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:49 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още