fallback

САЩ започна разследване на рекламното партньорство между Google и Yahoo

Сделката не се от нуждае от одобрение, но може да бъде оспорена в съда при съмнение, че ограничава конкуренцията между двете търсачки

12:17 | 02.07.08 г.
Автор - снимка
Създател

Щатското министерство на правосъдието е започнало официално антимонополно разследване на сделката между интернет търсачките Google и Yahoo за поделяне на някои рекламни приходи, съобщи Ройтерс, позовавайки се на Washington Post.

Следователите ще поискат документи не само от Google и Yahoo, но и от други големи компании в интернет и медийния сектор, пише изданието, цитирайки анонимен източник.

Конкурентите Google (с над 60 на сто от пазара на търсения в мрежата) и Yahoo (с 16,6 на сто) постигнаха миналия месец споразумение за рекламно партньорство, според което Yahoo ще позволи на Google да постави реклами при търсене на сайта на Yahoo. От Yahoo определиха сделката като възможност за годишни приходи от 800 млн. долара.

Когато споразумението беше обявено на 12 юни, от двете компании заявиха, че дават на антимонополните органи 100 дни за проучване на сделката, преди тя да влезе в сила. Започването на официално разследване обаче дава сигнал, че министерството на правосъдието може би е открило причина за опасения, пише Washington Post.

Сътрудничеството на двете компании не се нуждае директно одобрение от антимонополните органи на САЩ, тъй като те не се сливат. Въпреки това правителството може да оспори споразумението в съда, ако заключи, че то може да ограничи конкуренцията помежду им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:33 | 29.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още