fallback

Инфлацията забави ръста на продажбите на европейски вериги магазини

Hennes & Mauritz и Sainsbury са засегнати от по-слабото потребление

10:16 | 18.06.08 г.
Автор - снимка
Създател

Инфлацията в Европа доведе до намаляване на потребителските разходи и оттам – до забавяне ръста на печалбата и приходите на някои местни вериги магазини, съобщава Bloomberg.

Така печалбата на Hennes & Mauritz AB – втората по големина европейска верига магазини за дрехи, е нараснала с 14 на сто за тримесечието до 31 май – най-слаб темп на растеж от две години.

Чистата печалба на компанията е достигнала 3,94 млрд. шведски крони (650 млн. долара), което все пак е повече от очакванията на анализаторите за 3,8 млрд. крони. Продажбите на веригата са се увеличили със 7,8 на сто до 21,6 млрд. крони.

Причината за забавянето на ръста на печалбата са по-високите разходи на домакинствата за горива и храни. Продажбите в Германия – най-големият пазар на H&M, са се понижили през март и април.

Забавяне се наблюдава и при продажбите във Великобритания на третата по големина верига супермаркети в страната - Sainsbury Plc. Приходите на компанията за трите месеца до 14 юни са нараснали с 3,4 на сто, ако не се взима предвид бензинът, в магазините, които са отворени от поне една година. Очакванията бяха за ръст на продажбите с 3,5 на сто.

Общите продажби са нараснали с 8,1 на сто за периода благодарение на ръста в цената на горивата.

Високите цени и спадът на пазара на жилища на Острова доведоха до спад на продажбите на дребно в страната за втори пореден месец през април. Ръстът на продажбите на пазарния лидер Tesco Plc се е забавил до 3,5 на сто за първото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:13 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още