fallback

Колко е важно да бъдеш „зелен“ в интернет

С екологични послания в мрежата експериментират различни компании, а потребителите обсъждат в блогове и форуми усилията им в тази насока

08:42 | 19.06.08 г.

За 60% от онлайн купувачите в САЩ е „изключително“ или „много“ важно компаниите да показват грижа за околната среда, сочи проучване на Opinion Research на т. нар. „зелен“ маркетинг (тоест маркетинг с екологично послание), пише eMarketer.

„Днешното отношение към околната среда е много по-сложно и има много по-голямо влияние, отколкото в миналото. Именно интернет предоставя силен форум за компаниите, маркетолозите и потребителите, за да се ангажират в активен диалог по темата“, смята Пол Върна, старши анализатор в eMarketer и автор на доклад за нарастващата съзнателност за околната среда.

„Миналата година зеленият маркетинг достигна връхна точка като цяло“, коментира Джесика Хог от Nielsen Online.

Голяма част от компаниите разчитат на онлайн зелен маркетинг.

„Кампанията We Campaign, проект за повишаване на екологичното съзнание, стартиран от бившия вицепрезидент на САЩ Ал Гор, насочи значителна част от бюджета си на стойност 300 млн. долара към онлайн реклама“, посочва Върна. За да отстоява каузата си, кампанията използва банери, видеоклипове, електронна поща, социални мрежи, мобилни комуникации, вирусен маркетинг и други нови тактики.

С екологични послания и проекти в мрежата експериментират търговски вериги (Wal-Mart и Home Depot), технологични компании (Apple и HP) и производители на опаковани стоки (Unilever и Procter & Gamble).

„От другата страна на корпоративния зелен маркетинг са потребителите, които обсъждат в блогове и форуми усилията на компаниите в тази насока“, казва Върна.

Много блогъри проявяват и силна чувствителност към това да се подвеждат потребителите относно екологичните практики на дадена компания (т. нар. greenwashing).

„Зелените послания може да пожънат големи успехи онлайн. Това е тема, която хората възприемат много емоционално“, казва Джарвис Кофин, изпълнителен директор на Burst Media.

От Burst Media са провели проучване на честотата, с която пълнолетните потребители на интернет в САЩ гледат „зелени“ реклами, според което 46% от тях го правят често. Около 40% от респондентите казват, че гледат реклами с такива послания от време на време.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:01 | 02.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още