Пазарът на интернет реклама в Унгария ще продължи да се увеличава през тази година, макар че темпът на ръст ще се забави, прогнозират експерти, цитирани от унгарското издание Index.hu.
Докато през миналата година интернет е имал дял от 6,9 на сто от рекламните разходи, за тази година се очаква те да достигнат 8,9 на сто, или около 19 млрд. форинта (нето) (близо 150 млн. лв.).
За сравнение, според прогнози на Инвестор.БГ до края на 2008 г. интернет пазарът в България ще генерира около 18 млн. лв. (нето) приходи от реклама. В началото на 2008 г. делът на българския интернет пазар от общите рекламни разходи е бил около 3 на сто.
Според очакванията размерът на рекламните приходи, генерирани от унгарските радиа през 2008 г., ще се свие с 3-4 на сто до 13 млрд. форинта нето.
Общо за реклама през тази година в Унгария се прогнозира да бъдат похарчени 214 млрд. форинта спрямо над 200 млрд. форинта за 2007 г. Рекламните приходи в телевизията се очаква да възлязат за тази година на 87 млрд. форинта.