fallback

Нашествие към Европа: Идат китайски автомобили

След 12 години пазарът на коли в Китай ще надмине двойно по размер европейския, стандартите и патриотизмът пазят Европа засега

17:18 | 09.06.08 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският автопазар расте лавинообразно и се очаква през 2020 година да достигне двойно по-голям размер от европейския. Само въпрос на време е китайският пазар да се превърне в най-големият в света, защото се очаква обемът му да достигне 30-35 млн. продадени превозни средства. Това е почти два пъти повече от очакваните за стагниращия европейски пазар продажби, показват данни на консултантската компания AT Kearney, цитирани от „Welt Online“.

Въпреки това автомобилите от азиатската държава надали ще успеят да завладеят Европа, показва анализ на немския вестник Die Presse. За европейския пазар е характерно това, че родните държави на отделните производители съвпадат с основната търговска дестинация – за VW – Германия, за Skoda – Чехия, Renault – във Франция. Това се дължи от една страна на потребителския патриотизъм, а от друга – на обстоятелството, че местните компании най-точно познават вкусовете на клиентите си, при това по-добре от който и да били конкурент.

В момента ситуацията на пазарът в Китай се развива доста интензивно. Откриват се редица изследователски и развойни центрове, като автомобилостроенето е поставено като приоритет от управляващите в Пекин. При запазването на сегашните темпове на развитие се очаква през 2020 година броят на автомобилните инженери в Китай, а и в Индия, да надхвърли петкратно броя на европейските им колеги.

Китайската експанзия към Европа вече започва, като се правят опити за пробив на немския пазар. Първите автомобили, които бяха насочени към Стария континент, обаче претърпяха провал. Данните на краштестовете са били отчайващи, което е направило невъзможно пускането на китайския продукт, спечелил името „China Kracher“ (китайски разбивач) по немските улици.

От тази случка китайците са си извлекли поука – през септември е представянето на SUV-а Ceo, който според специалисти е пълно копие на BMW X5, но ще струва едва около 26 хил. евро. Другият конкурент на европейските производители, който скоро се очаква да дебютира по улиците на Стария конкурент е BS2, който е с цели 11 хил. евро по-евтин от съпоставимия с него VW Golf.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:11 | 26.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още