fallback

Американците се отказват от вратовръзките

За много делови мъже въпросът е в това, че вратовръзката вече не се възприема автоматично като символ на власт и респект

17:49 | 04.06.08 г.
Автор - снимка
Създател

Все по-малко мъже в САЩ през последните години носят вратовръзки, намалява и броят на фирмите, които ги произвеждат, съобщава Wall Street Journal. Докато през 1995 г. 75% от продадените в САЩ вратовръзки са произведени в страната, то сега те са само 40%.

Но главната причина за спада на производството на вратовръзки в САЩ е намаляването на търсенето им от мъжете, пише изданието. По данни на проучване на Gallup през миналата година само 6% от мъжете в САЩ носят всеки ден вратовръзки, докато през 2002 г. те са били 10%. А във финансово изражение продажбите на вратовръзки в САЩ за периода от март 2007 г. до март 2008 г. възлизат на 677,7 млн. долара, докато през 1995 г. те са били 1,3 млрд. долара.

За част от дизайнерите, а и за много делови мъже, въпросът е в това, че вратовръзката вече не се възприема автоматично като символ на власт и респект. Дори може да се се възприеме като символ на сервилност и напрегнат стремеж да се прави кариера.

Но има и упорити застъпници на вратовръзките, като например компанията Phillips-Van Heusen Corp. Нюйоркският гигант за облекло ще произведе тази година 25 млн. вратовръзки и изисква от своите служители задължително всеки работен ден да са с вратовръзки, дори в петък, когато на мъжете се разрешава да идват на работа по дънки.

Освен това в САЩ банкери, адвокати и счетоводители продължават редовно да носят вратовръзки. Знаменитостите също не могат да минат без вратовръзки, особено на различните официални церемонии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:18 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още