fallback

Как да спечелим подкрепата на служителите си?

Най-голямата награда за един мениджър е да види как служителите му растат и се развиват, казва легендарният Джак Уелч

18:22 | 03.06.08 г.

Какво трябва да направи един главен изпълнителен директор, за да спечели подкрепата на своите служители, да ги убеди да последват примера му, да разбират визията на компанията и да я припознават като своя?

Според Джак Уелч, един от най-известните американски топмениджъри, отговорът е прост: Дръж поддръжниците си близо до себе си, а тези, които ти се противопоставят, надалеч.

По думите на Уелч, който участва на организирано в Букурещ събитие с участието на румънски мениджъри, най-голямата награда за един изпълнителен директор е да види как служителите му растат и се развиват.

Едно от основните вярвания на човека, който в продължение на 20 години оглавява General Electric и който довежда компанията до 410 млрд. долара пазарна капитализация от 14 млрд. долара, е принципът на диференциацията.

Според Уелч във всяка организация има три категории служители: най-добре представящите се, които са 20% от всички служители, средната категория, която е 70%, и служителите с най-слаби резултати в организацията, които са 10%. Уелч нарича тази система „20-70-10“.

„Каквото и да се случи, много е важно да се погрижите за най-добрите си служители – 20-те процента“, съветва Уелч, цитиран от румънското издание Ziarul Financiar.

Най-слабите 10% пък трябва да бъдат отстранени от компанията. „Тези служители замърсяват компанията. Те не са неутрална сила, а сила, която тегли бизнеса надолу“, казва Уелч, който категорично се противопоставя на аргумента, че е по-добре да се държат неефективните служители, отколкото да се уволнят и компанията да остане без персонал.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:34 | 28.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още