fallback

Какво е бъдещето на електронната поща?

Въпреки че е почти архаичен комуникационен канал в сравнение с модерните технологии, ползването на e-mail е предпочитано от потребителите

11:44 | 28.05.08 г.

Сравнена с днешните виртуални светове, електронната поща (e-mail) определено има характеристиките на Web 1.0 – почти архаичен комуникационен канал. Въпреки това тя работи успешно и маркетолози и рекламодатели продължават да разчитат на нея.

Нещо повече - потребителите, чието мнение е най-важно, искрено харесват технологията. Близо три четвърти от пълнолетните потребители на електронна поща в Северна Америка казват, че я ползват всеки ден, сочат данни от проучване на Ipsos, направено за Habeas.

Освен това две трети от пълнолетните участници в проучването казват, че предпочитат да използват email за корпоративната си комуникация. Също толкова твърдят, че ще го предпочитат и след пет години.

Мнението на потребителите за бъдещата важност на мейлите като начин за бизнес общуване далеч надхвърля очакванията за значимостта на видеоконферентните връзки (19%), обмена на незабавни съобщения (17%), SMS текстови съобщения (12%) и уеб срещи (12%).

„Потребителите стават все по-зависими от електронната поща за връзка един с друг чрез социални мрежи и Web 2.0 приложения и с тези, с които правят бизнес“, коментира Дес Кахил, изпълнителен директор на Habeas.

След като електронната поща ще остане предпочитана от потребителите през следващите няколко години, означава ли това, че разходите за e-mail реклама ще нарастват през това време, питат от еMarketer. Според анализаторите отговорът е: „И да, и не“.

Тази година разходите за реклама чрез електронна поща в САЩ ще достигнат 492 млн. долара, след което ще нараснат с 55% до 765 млн. долара през 2012, прогнозират от eMarketer.

Само че докато към момента електронната поща формира едва около 2% от общия обем разходи за онлайн реклама, този дял всъщност ще се свие до само 1,5% през 2012 г. въпреки ръста в абсолютните стойности, прогнозират от компанията. Причината е, че парите, които ще отидат за другите формати за онлайн реклама, ще засенчат тези за e-mail.

E-mail маркетингът е евтин, също и мащабността му – цената да се изпратят 1 млн. мейла е малко по-висока от тази за хиляда. Това обаче може да причини проблеми.

„Електронната поща е толкова евтина, че много маркетолози подценяват влиянието й върху цели кампании и марката на дадена компания“, коментира Дейвид Халерман, старши анализатор в eMarketer.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:40 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още