fallback

News Corp пак се намесва в сагата Yahoo - Microsoft

За малко вероятно се счита и гигантът Google да се намеси в битката

13:42 | 10.04.08 г.
Автор - снимка
Създател

News Corp обмисля да се присъедини към Microsoft за закупуването на Yahoo Inc, съобщи Ройтерс, позовавайки се на New York Times. От своя страна обаче Yahoo, която в сряда обяви плановете си да тества услугата на Google за търсене на реклами паралелно със своята услуга, е близо до сключване на сделка с подразделението на Time Warner - AOL, твърдят други източници.

Според изнесена преди време информация самата Yahoo беше водила преговори за съюз с News Corp, но като стъпка към отблъскване на офертата на софтуерния гигант.

За малко вероятно се счита гигантът Google да се намеси в битката, тъй като растящото надмощие на компанията в сектора на търсенето в интернет и базираната върху това реклама може да бъде блокирано от органите за регулиране на конкуренцията.

Източниците обаче не дават пълна информация относно това как точно ще бъде структурирана сделката между Microsoft и News Corp.

Според анализатора на UBS Бенджамин Шахтър обаче нито сделка с AOL, нито обявеният план на Yahoo да изкупи обратно акции могат да задоволят акционерите на Yahoo, които искат сделка на стойност най-малко като сегашната оферта на Microsoft за 31 долара за акция.

Преговорите на Yahoo с Time Warner се доближават до сделка, която ще доведе до обща компания между AOL и Yahoo, твърдят запознати. Подобно споразумение ще оцени AOL на 10 млрд. долара. Yahoo ще получи пари в брой от Time Warner за 20 на сто в новата Yahoo-AOL, поясняват източниците.

Wall Street Journal съобщи, че Yahoo ще използва тези и други средства за обратно изкупуване на свои акции на стойност няколко милиарда долара на цена между 30 и 40 долара за брой.

Комбинирането между Microsoft и News Corp обаче също може да предизвика критичния поглед на антимонополните органи. „Цялата ситуация изглежда много нестабилна“, коментира Санфорд Бърнщайн, анализатор към Jeffrey Lindsay.

Вчера от Yahoo съобщиха, че започват двуседмичен тест, за да проверят дали могат да използват Google, за да продават реклами, паралелно с услугата за търсене на Yahoo. Първоначалният тест покрива едва 3 на сто от търсенията, реализирани чрез Yahoo, заявиха от двете компании.

Според запознати с преговорите източници обаче тестовете може да доведат до по-голяма сделка, съгласно която Yahoo да позволи на Google да продава търсене на реклама за Yahoo, която пък от своя страна да се концентрира върху други свои дейности.

Адвокатите на Microsoft заявиха, че така Yahoo и Google ще консолидират над 90 на сто от пазара на търсене на реклама в ръцете на Google. Председателят на антимонополната комисия към щатския Сенат Хърб Кол обяви, че следи отблизо сделката на Yahoo.

В събота Microsoft заплаши, че ще стартира враждебна оферта за Yahoo и може да понижи предложението си, ако до три седмици не бъде постигнато споразумение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:11 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още