fallback

Лукс по време на криза

За ценителите на луксозните часовници не е важно да знаят колко е часът, стига часовникът да е модерен, красив и най-вече скъп

14:58 | 07.04.08 г.
Автор - снимка
Създател

Цената на луксозния и не особено практичен Day&Night е 300 хил. долара. Снимка: Romain Jerome

Изложението за бижута и часовници в Базел „Базелуърлд“ успя да опровергае скептиците за развитието на сектора, като погледите на посетителите и потенциални купувачи бяха привличани от най-престижните и скъпи експонати напук на кредитната криза и сътресенията на финансовите пазари.

„Първото тримесечие беше много силно и продължи тенденцията от миналата година, която беше рекордна за сектора на часовниците и като цяло – за компаниите, предлагащи луксозни стоки“, казва Филип Мугено, ръководещ подразделението „Часовници и бижута“ в Chanel, цитиран от Ройтерс.

Групата продава часовници, чиито цени се движат в границите 2 хил. - 550 хил. евро.

„Не се усеща забавяне в луксозния сегмент, като това е валидно и за бижутата“, допълва Мугено.

„Разликата за нас в сравнение със ситуацията отпреди десет години е в това, че днес имаме нови пазари: Китай, Азия като цяло и страните от бившия Съветски съюз“, казва още той.

Нарастващият брой милионери от Русия, държавите от Персийския залив, Индия и Бразилия е съпътстван от търсене на луксозни продукти, а що се отнася до часовниците – до уникални произведения.

По думите на Ролф Шнайдер, главен изпълнителен директор на марката Ulysse Nardin, търсенето на уникални предмети съвсем не е в процес на затишие. Неговата фирма дори се опитва да обуздае донякъде силния апетит и нетърпението за покупки на най-скъпите часовници от колекцията на марката, тъй като големите сделки изискват повече време и някои срокове за поръчка се удължават.

„Има три типа купувачи: инвеститори, познавачи и такива, които искат да следват модата“, обяснява директорът на Romain Jerome Иван Арпа.

Създадената от него марка през 2004 г. се цели в много богати клиенти с екстравагантни предпочитания. Като например такива, които харесват луксозния часовник Day&Night – с видими сложни механизми и функции, но без всъщност да показва часа. Въпреки това деветте произведени досега часовника от този тип са продадени до един в рамките на 48 часа от пускането си на пазара (и то само след показването им на купувача на снимка) на цена от 300 хил. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:08 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още