fallback

Хаосът с багажа на новия терминал на Хийтроу ще струва милиони

Проблеми със системата за обслужване на багажа при откриването на амбициозното съоръжение доведоха до отлагане на десетки полети

15:43 | 31.03.08 г.

Хаосът с обслужването на багажа на новия Терминал 5 на лондонското летище Хийтроу вероятно ще струва на British Airways до 25 млн. паунда, сочат изчисления на анализатори от Citibank, цитирани от Ройтерс.

Заради проблеми със системата за обслужване на багажа при откриването на мащабния проект (на стойност 4,3 млрд. паунда) в четвъртък хиляди чанти и куфари са останали необслужени и са се натрупали в терминала. Оттогава до днес са били отменени близо 250 полета.

С размер колкото 50 футболни игрища и рекламиран от BA преди откриването като най-доброто съоръжение в света, Терминал 5 бързо се превърна в PR катастрофа за компанията.

Според анализаторите финансовото влияние също ще бъде сериозно.

„На базата на дневни приходи от 23 млн. паунда и разходи за обезщетяване (при отменяне и закъснение на полет и др.) между 100 и 200 паунда на пасажер изчисленията ни сочат, че ефектът върху приходите ще бъде между 15 и 25 млн. засега“, посочват от Citibank.

Анализаторите добавят, че въпреки това финансовите резултати на компанията може би няма да бъдат засегнати твърде сериозно заради структурата на бонусната й схема. "Повечето загуби вероятно ще бъдат понесени от персонала, защото се намалява вероятността за изплащане на бонуси, които зависят от заложена 10% оперативна норма на печалбата".

От BA са казали, че е твърде рано за коментар, но планират в четвъртък да обявят статистиката за трафика през март.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:39 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още