fallback

Очакват 6% ръст на приходите от телевизионна реклама в света през 2008

Нетните приходи на телевизионните канали и мрежи ще достигнат 123 млрд. долара, смятат анализатори

16:26 | 11.03.08 г.

Нетните приходи от реклама на телевизионните канали в световен мащаб ще нараснат с близо 6% през 2008 г. до 123 млрд. долара въпреки опасенията за икономическо забавяне, сочи проучване на анализаторската компания Informa Telecoms & Media, цитирано от Ройтерс.
В понеделник главният изпълнителен директор на News Corp Рупърт Мърдок заяви, че през последния месец е станал по-песимистично настроен относно щатската икономика на фона на забавяне на рекламния пазар, което засегна местните телевизионни канали и пресата.
Шефовете на други медии обаче очертават по-ярко бъдеще.
Според Informa Олимпийските игри в Пекин през август ще помогнат глобалните приходи от телевизионна реклама да нараснат с 5,8 на сто през 2008 спрямо 3,5 на сто за 2007 г.
От общата сума от 123 млрд. долара, които се очаква да бъдат похарчени за реклама, 15 на сто, или 18 млрд., ще бъдат генерирани от пазара на платената телевизия. Нейният дял се очаква да нарасне до 17 на сто, или 25 млрд. долара, до 2012 г.
Прогнозата е за нетни приходи, като са извадени комисионите на агенциите, разходи за продукция и отстъпки.
„Informa вярва, че за първи път прогнозата отразява само приходите, които отиват в телевизионните канали и мрежи“, твърди авторът на доклада Саймън Мъри.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:35 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още