Според осведомени източници идната седмица се очаква регулаторите към ЕС да одобрят напълно оцененото на 3,1 млрд. долара закупуване на рекламната компания DoubleClick от Google, съобщава Ройтерс.
Съгласието е дългоочаквано, имайки предвид оповестеното през януари решение на Европейската комисия да не възпрепятства официално спогодбата между двете компании. Комисията, в качеството си на основен регулатор на конкуренцията към Европейския съюз, няма практика да възлага забрани върху търговски сделки, без да е изложила официално аргументите си „против“.
Защитници на личната неприкосновеност се обявиха срещу сливането, предупреждавайки, че то ще предостави на двете компании възможност за безпрецедентен достъп до информация за потребителите. В отговор от комисията заявиха, че това е въпрос извън тяхната компетенция.
Сделката ще съчетае доминацията на Google в сектора на онлайн рекламата чрез платени препратки с лидерската позиция на DoubleClick в пазарната ниша на банер-рекламите.
Планираното сливане получи одобрението на Федералната търговска комисия през декември. За последните шест години от ЕС не са отказвали сделка, предварително одобрена от щатските власти.
Сливането е част от общия процес на консолидация, протичащ в рамките на рекламната индустрия в интернет.
През миналата година Microsoft закупи aQuantive за 6 млрд.долара, Yahoo - BlueLithium за 300 млн. долара, а интернет компанията AOL, собственост на Time Warner, придоби Tacoda за сума, която не беше оповестена.