fallback

Световният пазар на компютри остава силен в края на 2007

По предварителни данни през миналата година общите продажби нарастват с 14% до 269 млн. броя

15:44 | 17.01.08 г.

Световните продажби* на компютри нарастват с 15,5% през четвъртото тримесечие на 2007 г. спрямо същия период на предходната година до 77,37 млн. броя, сочат предварителни данни на анализаторската компания IDC.
На годишна база общите продажби на компютри достигнаха 269 млн. броя за 2007, като ръстът е 14,3%. На първо място по продажби е HP с над 50,5 млн. продадени компютри, а щатската компания Dell е втора с обем от 40 млн. Acer се нарежда на трето място с 21,2 млн. продадени компютри, следвана от Lenovo с 20,2 млн.
„Данните за четвъртото тримесечие свидетелстват за стабилен пазар. Въпреки силните резултати за периода обаче прогнозите за следващите няколко години са за по-слаб ръст, който все пак ще е двуцифрен през 2008 г., а вероятно и през 2009 г.“, коментира Лорън Ловерд от IDC.
 
Пазарът в САЩ отчита ускоряване на ръста до близо 9% през четвъртото тримесечие заради разширяването на каналите за продажби на дребно и конкуренцията между основните производители. Въпреки това обаче от IDC остават консервативно настроени за перспективите за ръст през 2008 заради опасенията за икономиката.
Пазарът в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) отчита силен край на годината, подкрепен от силни продажби около Коледа и активен маркетинг от страна на производителите. Преносимите компютри продължават да дърпат нагоре обема на продажбите, като отчитат ръст от около 35%. Повишението все пак е по-слабо от върха от над 48% за третото тримесечие, когато започва новата учебна година. Общият ръст на пазара е близо 15%.
След година и половина намаляващ обем японският пазар се възстанови през четвъртото тримесечие. Ръстът се ускорява до около 10% от спад от около 4% през предходните две тримесечия.
Обемът в Азиатско-тихоокеанския регион (с изключение на Япония) продължава да нараства през последното тримесечие на 2007 г. с над 20%.  Предварителни данни за продажбите за 2007
Производител Продажби 2007 Пазарен дял Ръст 2007/2006
HP 50,5 млн. 18,80% 30.1%
Dell 40 млн. 14,90% 2.3%
Acer 21,2 млн. 7,90% 56.0%
Lenovo 20,2 млн. 7,50% 21.8%
Toshiba 10,9 млн. 4,10% 17.7%
Други 126 млн. 46,90% 6.9%
Общо 268,9 млн. 100,00% 14.3%
Източник: IDC
*Продажбите включват както такива на крайни потребители, така и обемите, изпратени към дистрибуционните канали. Пазарът на компютри включва настолни, преносими и сървъри.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:00 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още