fallback

Интернет рекламата във Великобритания скоро ще задмине телевизионната

Прогнозират ръст от 31% на средствата за онлайн реклама на Острова тази година

18:06 | 09.01.08 г.

Разходите за интернет реклама във Великобритания ще надминат тези за телевизионна през 2009 г., прогнозират от агенцията за медия планиране Group M, собственост на WPP Group.
Така страната ще стане първата голяма икономика, в която средствата за онлайн реклама изпреварват отделените за телевизионна, пише eMarketer.
Изводът се базира на предполагаем ръст от близо 31% на средствата за интернет реклама за 2008 г. в сравнение с 1% годишно повишение на парите за телевизионни реклами.
Според прогнозата на Group M разходите за онлайн реклама на Острова тази година ще бъдат в размер на 3,4 млрд. паунда. Стойността е малко по-висока от последните изчисления на eMarketer (3,24 млрд. паунда).
Ако втората прогноза е по-точна, британските телевизионни канали ще загубят първото място по рекламни приходи по-скоро през 2010, отколкото през следващата година.
Според проучване на Interactive Advertising Bureau, публикувано през октомври 2006, разходите за интернет реклама формират 10,5% от общия пазар на медийна реклама на Острова през първото полугодие на 2006, спрямо дял от 22,7% за телевизията и 11,4% за националната преса.
Според проучване на PricewaterhouseCoopers и Световния център за проучване на рекламния пазар през първото полугодие на 2007 г. онлайн рекламата във Великобритания е достигнала пазарен дял от 15%.
В световен мащаб разходите за онлайн реклама са средно едва 5,8% общия рекламен пазар, по данни на ZenithOptimedia.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:25 | 20.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още