Британският регулатор на финансовия пазар Financial Services Authority (FSA) наложи глоба от 1,26 млн. паунда на застрахователната компания Norwich Union, след като нейни клиенти загубиха 3,3 млн. паунда заради измама с лични данни, съобщава BBC.
Не твърде строгите проверки на сигурността в кол центъра на компанията са позволили на измамници да се представят за клиенти и да приберат пари от техни полици.
Според FSA компанията не е успяла да се справи с проблема, дори когато й е било обърнато внимание върху него.
Според регулатора контролът в Norwich Union е „особен слаб“, което е причината за рекордната глоба.
„От Norwich Union Life не са се погрижили за клиентите си, като не са предприели разумни мерки, за да опазят тяхната лична и финансова информация. Важно е компаниите да имат сигурни системи, за да предотвратят попадането на клиентските данни в неправилни ръце“, коментират от FSA.
Измамниците са се опитали да откраднат пари от 632 полици през 2006 г. и са успели в 74 случая.
Парите вече са изплатени от компанията и полиците са възстановени.
„Съжаляваме за възникналата ситуация и се извинихме на засегнатите клиенти, когато това се случи. Имаме сериозни процедури за защита на нашите клиенти, но в този случай бяхме цел на организирана измама, при която са се възползвали от слабости“, казва Марк Ходжис, главен изпълнителен директор на Norwich Union Life.
Във връзка с престъплението са арестувани 11 души.