Регистрираните продажби на нови автомобили в Европейския съюз са намалели с 1,3% през ноември на годишна база до 1,217 млн. броя, съобщава Ройтерс. Продажбите за периода януари – ноември обаче бележат ръст от 0,9% спрямо 11-те месеца на 2006 г. Данните са на Асоциацията на европейските автомобилостроители.
Средно за всички страни в Европа (не само ЕС) продажбите са намалели с 1,1% през миналия месец, а от началото на годината до края на ноември се отчита покачване от 1,1% на годишна база.
В повечето държави от Западна Европа потребителите са станали по-предпазливи предвид повишението на цените на петрола, намаляването на покупателната им способност и новите регламентации в областта на екологията.
Групата Volkswagen запазва лидерските си позиции в Европа сред членовете на асоциацията, дори и пазарният й дял да се свива до 19,7% през ноември спрямо 20,1% за предходния месец.
На второ място е PSA Peugeot Citroën Peugeot, която запазва дела си от пазара - 13%. Ford леко увеличава дела си от 10,5% на 10,6% и се нарежда на трета позиция. Следват го GM (10,2%), Renault (8,6%), Fiat (7,9%), показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители.