fallback

Румънска група за храни и напитки проучва региона за производство в чужбина

European Food & Drinks обмисля вариант да стартира производство и в България

11:44 | 05.12.07 г.

Румънската група за храни и напитки European Food & Drinks, собственост на братята Йоан и Виорел Микула, посещава страни като Полша, България, Украйна и Русия с цел да стартира производство в чужбина като част от плановете си за регионална експанзия, съобщава Ziarul Financiar.
„Ще направим още инвестиции, за да осигурим разширяването на дейността си в региона, което предвижда на първо време дистрибуция, а впоследствие и производство“, е казал председателят на групата Йоан Микула.
Към момента компанията, чиито производствени мощности се намират в окръг Бихор, изнася продукцията си в около 20 европейски страни и има партньорства с международни търговски вериги на дребно, сред които Metro, Tesco, Kaufland, Billa, Auchan и Delhaize, по данни на самата група.
На регионалните пазари European Food & Drinks може да започне производство чрез придобиване на компании, фабрики или изграждането на нови мощности.
„Решението да инвестираме в производство в чужбина естествено зависи от преговорите с финансовите институции, които могат да осигурят капитала за подобен проект“, казва Микула.
След като компанията вече започна инвестиции на стойност около 10 млн. евро, за да наложи нов имидж на марката минерална вода Izvorul Minunilor (един от най-важните продукти в портфолиото й), акционерите обявиха и планове за промяна на корпоративния имидж на European Food.
"С новия имидж на European Food искаме да се приближим до стандартите на европейския дизайн. Инвестираме няколко стотици хиляди евро в проекта и предвиждаме да лансираме новия имидж през 2008. Работим върху подобряване на имиджа на марките, което ще помогне за увеличаване на износа. Очакваме следващата година износът да нарасне с над 50% спрямо тази година“, обяснява Микула.
Към момента темпът на увеличаване на износа е 2-3 пъти по-висок от този на вътрешното потребление, но продажбите в Румъния продължават да формират най-голям дял от оборота на групата.
Тя включва European Food, European Drinks, Scandic Distilleries и Transilvania General Import-Export. За тази година прогнозите са, че тя би могла да генерира оборот от над 800 млн. евро спрямо 680 млн. евро за 2006 г.
Групата, създадена през 1993 г., има дъщерни дружества в 8 страни в региона.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:22 | 31.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още