fallback

BBC Worldwide: От интернет ще спечелим повече, отколкото очаквахме

Компанията е планирала да постигне поне 10% от общите си приходи от интернет, но сега смята, че тази цел е твърде скромна

16:54 | 28.11.07 г.

Шефът на BBC Worldwide, търговското подразделение на British Broadcasting Corporation (BBC), е заявил, че компанията е подценила колко пари може да спечели от интернет, съобщи Ройтерс.
По думите на Джон Смит, главен изпълнителен директор на BBC Worldwide, компанията първоначално е заложила като цел да постигне поне 10% от общите си приходи от интернет, но сега е осъзнала, че тази цел е твърде скромна.
"Смятаме, че ще постигнем по-добри резултати. Само за 18 месеца делът нарасна от 1% до близо 4%. Затова мислим, че сме подценили степента, до която приходите ни ще идват от интернет“, е казал Смит на медийна конференция в Лондон.
Търговското подразделение на BBC генерира приходи от собствени програми, функционира като дистрибутор за други компании, публикува списания като Top Gear в над 40 държави и увеличава броя глобални телевизионни канали, които компанията притежава.
Годишната печалба преди данъци на BBC Worldwide към края на март е нараснала с 24% до 111,1 млн. паунда при продажби в размер на 810,4 млн. паунда.
Смит, който е шеф на BBC Worldwide от 2005 г., е казал, че има четири елемента в стратегията на подразделението. Те включват и извличането на печалба от общо 40 млн. международни потребители на сайта www.bbc.com.
"Планираме да се възползваме от това, като ще инвестираме в сайта и ще добавим повече съдържание и функционалности“, е казал той.
Сред другите стратегически приоритети са лицензиране на съдържание за други компании и прилагане на уменията за издаване на списания и правене на телевизия в интернет за създаването на социални мрежи по теми като градинарство, автомобили, дива природа, музика и жилища.
Друг ключов елемент са съвместните планове на BBC Worldwide, ITV и Channel 4 да пуснат следващата година услуга за предоставяне на съдържание „при поискване“ (on-demand), която ще комбинира над 10 хил. часа телевизионни програми.
През октомври BBC Worldwide плати около 100 млн. паунда, за да купи издателството Lonely Planet. Въпреки че то е печелившо, сайтът му не е толкова добър, колкото книгите, е казал Смит. Затова от BBC Worldwide смятат да преработят сайта на издателството.
Според Смит пред компанията вероятно предстоят още придобивания.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:59 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още