fallback

Поне 200 европейски авиокомпании лъжат клиенти в сайтовете си

Сред основните нарушения e обявяване на цени на хоумпейджа на сайта без летищни такси и други разноски

12:05 | 13.11.07 г.
Автор - снимка
Създател

Сайтовете на поне 200 европейски авиокомпании подвеждат клиентите си, сочи проучване на Европейската комисия, цитирано от ВВС.

Интернет страниците не показват данни за таксите и цените, а също така отказват да рекламират най-евтините оферти за полет.

Еврокомисията обаче не уточнява поименно кои са тези авиокомпании с цел да им даде време да подобрят услугите си.

Миналия месец испанска организация обяви, че е открила подвеждаща информация на седем сайта на авиопревозвачи, сред които и Ryanair.  

ЕК обаче е в правото си да накара подобни сайтове да преустановят съществуването си през следващата година, ако дотогава не успеят да променят съдържанието си.  

Проучването продължи един уикенд и обхвана 400 уебсайта, половината от които се оказа, че не спазват един или друг европейски закон.

Най-често срещаните нарушения са:

- публикуване на цени на хоумпейджа на сайта, които обаче не включват летищни такси и други разноски; - реклама на „безплатни“ полети, които всъщност не са безплатни; - задължително купуване на застраховка, която върви заедно с офертата за полета.

Според ЕК най-много са нарушенията сред белгийските авиопревозвачи – 46 от 48 сайта на техни авиокомпании нарушават правата на потребителите.

Австрия пък се оказва най-примерната страна в това отношение – нито един от 20-те сайта на нейни компании не е съдържал подвеждащи данни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:57 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още