fallback

Deutsche Bahn се опитва да разбие монопола на Eurostar в тунела под Ламанша

Немската компания обаче не отговаря на всички правила за безопасност, очаква се заради нея те да бъдат облекчени

12:50 | 01.11.07 г.
Автор - снимка
Създател

Deutsche Bahn AG – държавната железопътна компания на Германия, иска разрешение да оперира пътнически влакове през тунела под Ламанша, в директна конкуренция с Eurostar, съобщи Timesonline.

Проектът обаче изисква стриктните правила за сигурност за опериране в тунела да бъдат облекчени, тъй като немските високоскоростни влакове не отговарят на всички съществуващи изисквания.

Очаква се затрудненият собственик на тунела – компанията Eurotunnel, да подкрепи искането на Deutsche Bahn заради по-голямата конкуренция и трафик.

Резултатът от проекта на Deutsche Bahn ще бъдат директни влакове от Лондон до Кьолн, които ще изминават разстоянието само за 4 часа, и до Франкфурт (за по-малко от 5 часа). Немските високоскоростни влакове ICE започнаха да пътуват до Париж това лято и от немската компания искат да разширят мрежата си до Великобритания.

Смята се, че междуправителствената комисия, която отговаря за тунела, ще е склонна да измени правилата за сигурност, тъй като за 13-те години, през които тунелът оперира, е станало ясно, че те са твърде строги.

В момента пътническите влакове, които минават през тунела, трябва да могат да бъдат разделени на две в случай на пожар. Правилата за сигурност изискват още операторите да използват специални локомотиви.

Наскоро Deutsche Bahn придоби EWS – най-големият оператор на товарни влакове във Великобритания, който има до 4 пътувания дневно през тунела.

Вероятно Eurostar ще се противопостави силно на плана на немската компания. От монополния оператор на пътническите превози през тунела се възползваха от подобренията в разписанието и надеждността си, за да увеличат средната цена на билетите. От Eurostar не успяха да постигнат първоначално предвидения брой пътници. Миналата година са били превозени 8 млн. пътници спрямо предвиждани 20 млн.

Линията с дължина 70 мили има капацитет за 20 влака на час във всяка посока, но ще се използва само от три влака на час поне до 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:04 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още