fallback

Китайските потребители затрудниха Google. Засега

Компанията създава продукти, за да отговори на нуждите на немалкия брой потребители, които влизат в интернет само през мобилния си телефон

13:32 | 26.10.07 г.
Автор - снимка
Създател

Необичайно предизвикателство се изправи пред американската компания Google. Неразрешеният засега проблем е свързан с интернет пазара в Китай, като задачката е „Как да се задоволят изискванията на голяма част от потребителите, които за първи път влизат в мрежата чрез мобилен телефон, а не както е по традиция – чрез персонален компютър?“.

Немалкият дял на именно такива потребители в страната карат интернет групата да прибягва до създаването на нови продукти, съобразени с местния пазар, и да реализира придобивания, посочва в интервю за Ройтерс Лий Кай-фу, президент на Google за Китай.

„Мобилният интернет в Китай има огромен потенциал, огромен брой потребители на мобилни телефони ще станат интернет потребители през следващите години, успоредно с развитието на 3G и други технологии“, допълва той.

По думите му тези потребители имат много различни навици от американците. „Повечето китайци, които влизат в интернет през мобилния си телефон, нямат компютър“, казва Лий. „Това ни кара да преосмислим изцяло продуктите, от които те имат нужда“.

Към момента около 500 млн. китайци ползват мобилен телефон, а по официални данни интернет потребителите са над 162 млн. души, което прави страната вторият по големина интернет пазар в света след САЩ.

Навлизането на Google в страната стана чрез придобиването на дялове от компании в различни сектори, сред които софтуерен производител и компания, поддържаща сайт за общности. По думите на Лий групата не изключва и нови закупувания, за да продължи да се развива в Китай.

Google има и няколко подписани партньорства в страната – например това със Sina Corp., което включва обмен на информация, реклама и интегриране на услуги за търсене.

През август американската фирма потвърди, че е придобила участие в китайската социална мрежа Tianya.cn. През януари пък компанията инвестира в Xunlei Network Technology, поддържаща сайт за споделяне на файлове и даунлоуд.

Все пак според анализатори местните играчи като Sohu.com, Baidu и Alibaba се ползват с удобно предимство пред чуждестранните компании заради това, че познават специфичните култура, вкусове и настроения в страната.

Baidu.com продължава да има доминиращи позиции на местния интернет пазар с дял от 61,5% от потребителските търсения през мрежата за третото тримесечие на тази година, показват данни на Analysys International. Google е на второ място с 22,5%, трета се нарежда Yahoo с дял от 10,6%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:11 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още