fallback

Microsoft иска дял от социалната мрежа Facebook

Компанията дава между 300 млн. долара и 500 млн. долара за дял от 5 на сто

10:57 | 25.09.07 г.

Microsoft води преговори за покупката на миноритарен дял в популярния сайт Facebook, пише The Wall Street Journal.
През последните няколко седмици Microsoft е отправил предложение да инвестира в социалната мрежа, което оценява бързо развиващия се сайт на 10 млрд. долара или повече, твърди вестникът, позовавайки се на запознати източници.
Ако преговорите доведат до сделка, Microsoft може да купи дял от 5% в сайта за между 300 млн. долара и 500 млн. долара, твърдят източниците.
Microsoft обаче ще трябва първо да преодолее конкуренцията на Google, която също е изразила силен интерес към участие във Facebook.
Преговорите се случват на фона на друго важно събитие в разширяването на онлайн бизнеса на Microsoft – очаква се компанията да разшири правомощията в сферата на интернет дейностите на Брайън Макандрюс, рекламен експерт, който стана част от екипа на софтуерния гигант миналия месец при закупуването на aQuantive Inc. за 6 млрд. долара. Целта на Макандрюс ще бъде да привлече повече рекламодатели за системата на Microsoft.
Онлайн амбициите на компанията са породени от притеснения, че не се развива достатъчно бързо в сферата на интернет рекламата. Заедно с Google, подразделението на Time Warner America Online, Yahoo и други Microsoft участва в надпреварата за създаване на „платформа“ (както се нарича в технологичните среди) – в случая единна система, през която рекламодателите имат възможност да купуват реклами, които се показват на много сайтове.
Facebook има над 40 млн. потребители, които създават собствени страници, общуват и споделят снимки и видео. За тази година компанията очаква печалба от 30 млн. долара при 150 млн. долара приходи, твърдят запознати източници.
Предвид тези данни оценката на 10 млрд. долара изглежда доста завишена. Инвестицията обаче ще даде предимство на Microsoft или Google в укрепването на отношенията с Facebook в момент, в който и двете компании осъзнават влиянието на социалните мрежи върху потребителите при ползването на ключови дейности, които те предлагат, като търсене на информация в интернет и ползване на email.
Представители на трите компании са отказали коментар за WSJ.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:45 | 31.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още