fallback

Пуснаха първия в света мобилен оператор, изцяло финансиран от реклами

Очаква се през 2007 рекламата в мобилни медии да е 1,4 млрд. долара, като тази сума ще стигне 14,4 млрд. долара до 2011 г.

10:14 | 25.09.07 г.
Автор - снимка
Създател

Във Великобритания стартира дейността си първият в света мобилен оператор, който е изцяло финансиран от реклами, съобщи Ройтерс.

Услугите на Blyk са насочени към възрастовата група между 16 и 24 години. Операторът предлага безплатно изпращането на 217 текстови съобщения и 43 минути разговори месечно, в замяна на което потребителите трябва да се съгласят да получават рекламни известия.

Дневно клиентите на новата услуга ще получават шест текстови съобщения от над 40 марки, сред които Adidas, Borders, L'Oreal, като предварително ще попълват въпросник за предпочитанията им при сключването на абонамента.

Услугата ще дава възможност на компаниите да въздействат на младите потребители, които са една от най-трудно достъпните целеви групи, смята изпълнителният директор и съосновател на Blyk – бившият президент на Nokia Пекка Ала-Пиетила.

Той е пояснил, че са избрали да пуснат услугата първо във Великобритания, тъй като страната е един от пазарите с най-силна конкуренция на мобилните оператори, което ще позволи на Blyk да се учи бързо, като операторът предвижда на по-късен етап да стане паневропейска компания.

Според проучвания на Blyk 4,5 млн. души биха се „вместили“ в предлаганите минути и съобщения.

Blyk ще заема ефирно време от Orange и ще използва технология на Nokia Siemens Networks. Тези потребители, които искат повече минути за разговори и съобщения от предлаганите безплатно, ще трябва да покрият допълнителните си разходи.

Според анализатори рекламодателите ще инвестират тази година 1,4 млрд. долара за мобилни медии, като тази сума ще достигне 14,4 млрд. долара до 2011 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:21 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още