Медийният магнат смята също така да съкрати разходите с около 100 млн. долара, което е двойно повече от предвидената по-рано сума. Сделката по закупуването на Dow Jones на стойност 5,6 млрд. долара трябва да приключи до два месеца.
По думите на Мърдок той е открил възможности за увеличаване ръста на Dow Jones, който, както и цялата издателска индустрия, се бори със забавящия се ръст на рекламните приходи.
Трябва да се изградят по-близки връзки между WSJ и Dow Jones Newswires, които заедно имат 1600 журналисти. Това е огромен ресурс, върху който да се гради, коментира Мърдок по време на пресконференция.
Той е повторил предложението си да направи сайта на Wall Street Journal безплатен, отхвърляйки критиките, че това ще навреди на вестника. Според анализатори безплатен wsj.com ще бъде рискован ход, тъй като сайтът е един от малкото платени в интернет, успял да привлече клиенти.
По думите на Мърдок обаче свободният достъп до сайта, годишният абонамент за който в момента е 99 долара, ще увеличи посещенията и приходите в световен мащаб.
Изказването му идва ден, след като New York Times Co обяви, че прекратява платената си услуга TimesSelect, за да привлече повече реклами онлайн.
Очаква се ресурсите на Dow Jones да допринесат за успеха на бизнес канала на News Corp Fox Business Network, за който се смята, че ще бъде силен конкурент на CNBC на General Electric. Fox Business Network тръгва от 15 октомври.
Според Мърдок визията на канала ще е различна от тази на лидера в сектора CNBC и на другия конкурент – каналът на Bloomberg, като Fox Business Network ще е предназначен за по-широк кръг аудитория.
Анализатори задават въпроса дали има достатъчно аудитория за поддържането на трета телевизионна мрежа с бизнес новини, особено след като CNN на Time Warner закри канала си с финансови новини преди няколко години.
По думите на Мърдок обаче той е бил обект на същите критики, когато е стартирал телевизионната мрежа Fox и Fox News, които са се превърнали в успешни начинания.