fallback

Туризмът в САЩ остава неповлиян от забавящата се икономика

Щатските хотели и авиолинии се подготвят за по-слабо търсене заради признаците на забавяне на икономиката, но спадът може би ще достигне туристическата икономика чак след месеци

12:00 | 31.08.07 г.

Щатските хотели и авиолинии се подготвят за по-слабо търсене заради признаците на забавяне на икономиката, но спадът може би ще достигне туристическата икономика чак след месеци, пише Ройтерс.

Денят на труда в САЩ, отпразнуван този уикенд, традиционно маркира символичния край на натоварения туристически летен сезон, след който търсенето на самолетни билети и хотелски стаи намалява значително.

Предвид слабата туристическа активност през есента ефектът от по-ниските потребителски разходи може би няма да се прояви до Деня на благодарността (тази година на 22 ноември), когато авиолиниите и хотелите обикновено отчитат бум на резервациите.

Вероятността за забавяне на икономиката, задействано от кризата на кредитния пазар в САЩ, е причина консултантската компания PricewaterhouseCoopers да понижи прогнозата си за ръста на търсенето на хотелски стаи за 2007 и 2008 г.

„Това не е ревизия, базирана на показателите през лятото. По-скоро това е перспектива, повлияна от тенденциите в икономиката и как те ще се отразят до края на годината“, коментира Бьорн Хенсън, анализатор в компанията.

Прогнозата вече е за ръст от 1,3 на сто на нощувките в хотелски стаи за 2007 г. спрямо по-ранните очаквания за 1,4%. За 2008 г. прогнозата се понижава до 1,7 на сто от 1,9%.

За юли хотелите в САЩ отчитат рекордните приходи от над 10 млрд. долара от нощувки, сочат данни на специализираната в сектора Smith Travel Research.

След години на бързо нарастващо търсене, хотелите започнаха да предлагат поощрителни бонуси. В сайта си Marriott International предлага над 1 600 изгодни оферти в щатските си хотели. Choice Hotels International, които управляват веригите Econo Lodge и Comfort Inn, предлагат безплатна нощувка в хотелите си на туристите, които вече са отседнали за два дни в тях.

Междувременно авиолиниите продават много билети.

„Имаме силни продажби. Търсенето леко намалява. Може би хората са малко по-внимателни“, твърдят от туристическия клуб myvacationpassport.com. Според тях спадът в търсенето се дължи на високите цени на горивото и на лошото време в някои райони на САЩ. „Търсенето е малко по-слабо, отколкото би се харесало на авиолиниите, и малко по-слабо от отчетеното миналата година“, коментира експертът в клуба Тери Триплър.

Агресивната конкуренция на авиопазара не позволява на превозвачите да вдигнат цената на самолетните билети достатъчно, за да покрият нарасналите разходи за гориво, заяви при откриването на нов летищен терминал в Ню Йорк Джерард Арпи, главен изпълнителен директор на AMR Corp, компанията майка на American Airlines.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:31 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още