fallback

Разходите за интернет реклама в САЩ ще надминат тези за радио през 2007 г.

До края на годината разходите за радиореклама се очаква да нараснат с едва 1,5% до 20,4 млрд. долара, а тези за интернет - с 22% до 21,7 млрд. долара

11:30 | 30.08.07 г.

Разходите за интернет реклама в САЩ са на път да задминат тези за радиореклама за първи път, пише списание Forbes.

През 2007 г. разходите за радиореклама се очаква да нараснат с едва 1,5% до 20,4 млрд. долара, докато тези за онлайн реклама ще скочат с 22 на сто на годишна база до 21,7 млрд. долара, сочи доклад на анализатора от eMarketer Бен Маклин.

„През следващите няколко години онлайн радиостанциите и онлайн аудиорекламата ще бъдат основните двигатели за ръста на радиорекламата“, коментира Маклин.

Според него обаче дори и те няма да засилят много ръста. Той очаква пазарът на радиореклама да продължи да се забавя, като през 2011 г. ще достигне 22,6 млрд. долара. За същия период средствата за онлайн реклама се прогнозира да набъбнат до 44 млрд. долара.

Радиокомпании като Clear Channel Communications, CBS и Cox Radio продължават да привличат много слушатели, но потребителите прекарват по-малко време в слушане на радио, отколкото в сърфиране в интернет или гледане на телевизия.

Освен това едва 17 на сто от щатските потребители определят радиото като „най-важната“ медия спрямо 26% преди пет години, сочат данни от проучване на Arbitron and Edison Media Research.

За много рекламодатели изборът няма да бъде или радио, или онлайн реклама, смята Маклин, като се позовава на изследвания, според които хората често слушат радио, докато ползват друга медия и затова смес от радио и онлайн реклама може да се окаже по-ефективният вариант.

„Между двете има синергия - през по-голямата част от времето радио и интернет рекламата се допълват, а не се конкурират. Според мен рекламодателите не трябва да изоставят радиото в полза на интернет, а да комбинират двете, за да се възползват от уникалните им характеристики“, допълва Маклин.

Този съвет може и да звучи окуражаващо за радиоиндустрията. Но както данните сочат, новите възможности надали ще я измъкнат от застоя, заключава списанието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:35 | 01.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още