fallback

Интернет привлича все повече жени и възрастни над 65 г. във Великобритания

В резултат на променящите се потребителски навици разходите за ТВ реклама са намалели с 5% през 2006, а за онлайн реклама са нараснали с 47%

13:13 | 23.08.07 г.
Автор - снимка
Създател

Медийните навици на британците се променят. Все повече жени и хора на възраст над 65 години посещават интернет, а нарастващ брой потребители избират доставчик, който предоставя едновременно интернет, развлекателни и телефонни услуги, съобщи Ройтерс, позовавайки се на годишния доклад на медийния регулатор Ofcom.

Сред променящите се тенденции през 2006 е тази, че децата използват компютрите по-малко за игри, а прекарват повече време на мобилните си телефони и в интернет.

С обединяването на технологии, платформи и устройства вследствие на увеличеното проникване на високоскоростната интернет връзка, все повече хора звънят чрез интернет и слушат радио или гледат телевизия през мобилните си телефони.

В отговор на тази тенденция рекламният бизнес отделят повече пари за интернет.

"Комуникационният ни сектор продължава се развива с бързи темпове, като потребителите на всякаква възраст използват най-различни устройства, за да открият услугата, която търсят", коментират от Ofcom.

Средното дневно потребление на интернет през 2006 г. е било 36 минути, което е ръст от 158 на сто спрямо 2002 г. Времето, прекарано на мобилния телефон, също се е увеличило – с 58 на сто до близо 4 минути дневно.

От друга страна, времето, прекарано в гледане на телевизия, е намаляло с 4 на сто за миналата година, въпреки че все още доминира със средно 3 часа и 36 минути дневно.

Слушането на радио е намаляло с 2 на сто до средно 2 часа и 50 минути дневно, а времето, прекарано в разговори по фиксирани телефонни линии, се е понижило с 8 на сто до 7 минути.

В резултат на това разходите за телевизионна реклама са намалели с 4,7 на сто през 2006 г., а тези за радио реклама - със 7,8 на сто. В същото време разходите за онлайн реклама са нараснали с 47 на сто.

Друга промяна е, че повече хора на възраст над 65 години използват интернет, прекарвайки средно 42 часа онлайн месечно, което е повече от всяка друга възрастова група. Една четвърт от всички потребители на интернет са на възраст над 50 години.

Глобалната мрежа прилича и все повече жени, като тези на възраст между 25 и 34 години прекарват повече време в интернет от мъжете на същата възраст.

Около 20 на сто от участниците в проучването се обаждат чрез онлайн услугата VoIP (voice over Internet protocol). Към април тази година 53 на сто от домакинствата разполагат с високоскоростна интернет връзка.

Делът на потребителите, които купуват пакет от услуги, се е увеличил до 40 на сто от населението към април, което е повишение с една трета на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още