Медийните навици на британците се променят. Все повече жени и хора на възраст над 65 години посещават интернет, а нарастващ брой потребители избират доставчик, който предоставя едновременно интернет, развлекателни и телефонни услуги, съобщи Ройтерс, позовавайки се на годишния доклад на медийния регулатор Ofcom.
Сред променящите се тенденции през 2006 е тази, че децата използват компютрите по-малко за игри, а прекарват повече време на мобилните си телефони и в интернет.
С обединяването на технологии, платформи и устройства вследствие на увеличеното проникване на високоскоростната интернет връзка, все повече хора звънят чрез интернет и слушат радио или гледат телевизия през мобилните си телефони.
В отговор на тази тенденция рекламният бизнес отделят повече пари за интернет.
"Комуникационният ни сектор продължава се развива с бързи темпове, като потребителите на всякаква възраст използват най-различни устройства, за да открият услугата, която търсят", коментират от Ofcom.
Средното дневно потребление на интернет през 2006 г. е било 36 минути, което е ръст от 158 на сто спрямо 2002 г. Времето, прекарано на мобилния телефон, също се е увеличило – с 58 на сто до близо 4 минути дневно.
От друга страна, времето, прекарано в гледане на телевизия, е намаляло с 4 на сто за миналата година, въпреки че все още доминира със средно 3 часа и 36 минути дневно.
Слушането на радио е намаляло с 2 на сто до средно 2 часа и 50 минути дневно, а времето, прекарано в разговори по фиксирани телефонни линии, се е понижило с 8 на сто до 7 минути.
В резултат на това разходите за телевизионна реклама са намалели с 4,7 на сто през 2006 г., а тези за радио реклама - със 7,8 на сто. В същото време разходите за онлайн реклама са нараснали с 47 на сто.
Друга промяна е, че повече хора на възраст над 65 години използват интернет, прекарвайки средно 42 часа онлайн месечно, което е повече от всяка друга възрастова група. Една четвърт от всички потребители на интернет са на възраст над 50 години.
Глобалната мрежа прилича и все повече жени, като тези на възраст между 25 и 34 години прекарват повече време в интернет от мъжете на същата възраст.
Около 20 на сто от участниците в проучването се обаждат чрез онлайн услугата VoIP (voice over Internet protocol). Към април тази година 53 на сто от домакинствата разполагат с високоскоростна интернет връзка.
Делът на потребителите, които купуват пакет от услуги, се е увеличил до 40 на сто от населението към април, което е повишение с една трета на годишна база.