Близо половината от времето, което прекарват онлайн, потребителите отделят за четене на новини или за разглеждане на развлекателно съдържание – това е повече от времето, което отделят за изпращане на мейли, пазаруване или търсене на информация, сочат данни от проучване на американската Асоциация на онлайн издателите.
Четиригодишният анализ, извършен от Nielsen/NetRatings, представя т. нар. Индекс на интернет активността (Internet Activity Index – IAI), който измерва разпределянето на времето, прекарано онлайн, между ползване на електронна търговия, комуникации, разглеждане на съдържание и търсене на информация.
Според индекса през 2003 г. времето, прекарано в онлайн комуникации, е формирало 46% от общото време, отделено за интернет.
Оттогава обаче са настъпили драстични промени, като към момента потребителите посвещават 47% от онлайн престоя си на разглеждане на съдържание, спрямо 34% преди четири години. Делът на онлайн комуникациите е намалял до 33%.
Делът на търсенето на информация остава относително нисък, като формира едва 5 на сто от общото време, прекарано онлайн през 2007*.
През последните четири години се е очертала важна и стабилна тенденция в начина, по който потребители прекарват онлайн времето си – основната роля на интернет се е преместила от комуникациите към съдържанието, смятат авторите на проучването.
Доминиращата позиция на онлайн съдържанието се дължи на няколко основни фактора. Първият от тях е прехвърлянето в интернет на традиционно офлайн дейности като четене и гледане на новини, намиране на развлекателна информация или прогнозата за времето.
Други ключови условия са по-бързите и достъпни интернет връзки и все по-голямата популярност на видеоклиповете в интернет. Разпространението на социални мрежи като MySpace и Facebook вероятно също са подпомогнали увеличаването на разглеждането на онлайн съдържание.
Популярността на програми като AOL Instant Messenger, които позволяват по-бърз обмен на съобщения от изпращане на електронни писма, пък е основен фактор за намаляване на времето, прекарано в писане на мейли, отчита проучването.
Времето, прекарано на сайтове за електронна търговия като Amazon.com, е намаляло и към момента формира около 15 на сто от времето онлайн.
Онлайн дейност | Дял от общото време - 2003 | Дял от общото време - 2007* |
Разглеждане на съдържание | 34% | 47% |
Търсене | 3% | 5% |
Електронна търговия | 16% | 15% |
Комуникации | 46% | 33% |