fallback

McDonald's на червено за второто тримесечие

Загубата се дължи на разходи около преотстъпване на управлението на латиноамериканските ресторанти на веригата

08:52 | 25.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

McDonald's, най-голямата верига в света от ресторанти за бързо хранене, обяви загуба за приключилото в края на юни тримесечие в размер на 711,7 млн. долара, или 60 цента на акция, спрямо печалба от 834,1 млн. долара (67 цента на акция) за същия период на 2006 г.

Продажбите на компанията са нараснали с 12% до 6,01 млрд. долара. Очакванията на анализаторите бяха за 5,9 млрд. долара.

Ако се изключи ефектът на разходите около преотстъпване на управлението на латиноамериканските ресторанти на веригата, то тя би отбелязала печалба от 71 цента на акция – цифра, съвпадаща с обявените през миналата седмица очаквания от McDonald's.

През април компанията обяви, че ще отдаде на франчайз около 1600 заведения в Латинска Америка и Карибите с цел да се съсредоточи върху по-перспективни пазари – например Китай.

Според анализатори продажбите на McDonald's през изминалото тримесечие са се повишили заради пуснати нови продукти като нов вид кафе и сандвичи с пиле, целящи да привличат повече потребители извън пиковете часове на деня. Друго предимство през наблюдавания период е фактът, че повече ресторанти са увеличили работното си време и са станали денонощни.

Тези ходове обаче се очаква да бъдат копирани от конкурентите на веригата, така че може би няма да имат дългосрочно влияние.

Акциите на компанията понижиха стойността си във вторник в Ню Йорк с 1,7% до ниво от 51,59 долара за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:09 | 29.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още