Хибридният модел Prius на Toyota жъне сериозни успехи – през юни японската компания е продала 17 756 броя, с което продажбите за първото полугодие достигат 94 503 броя.
Не е такъв случаят обаче с другите хибридни модели на Toyota, пише списание Forbes. Продажбите на Prius представляват две трети от общия брой продадени хибридни автомобили на компанията, въпреки че японският производител прави и пет други модела, три от които продава под луксозната марка Lexus.
Honda – един от пионерите в хибридната технология, наскоро съобщи, че няма да произвежда хибридния си модел Accord. Продажбите на хибридния модел Civic пък за полугодието са в размер на 17 141 броя, т.е. по-малко от продадените модели Prius само за юни.
Хибридните модели на други производители пък и без това нямат особен успех. От Ford Motor са продали само 11 444 от спортния хибриден модел Escape за шестте месеца и 2 028 от версията Mercury Mariner. Хибридният седан на Nissan – Altima, също прави много плахи усилия да пробие на пазара.
Освен икономията на гориво хората купуват хибридни модели, за да направят социално изявление относно енергията и околната среда.
Голямото предимство на Prius обаче е външният вид, който няма подобие на пътя, коментират от изданието. Всички други хибридни модели струват хиляди долари допълнително и изглеждат почти като нехибридните модели на същата компания.
Prius е малка кола и капацитетът и е същият като на традиционния модел Corolla на Toyota. Хибридният Prius струва с 8 хил. долара повече от Corolla, но тъй като двете превозни средства изглеждат различно, купувачите си имат предпочитания.
Най-големият шанс за растеж на пазара на хибриди вероятно е хибридният модел, който изминава малки разстояния единствено на батерии и може да ги презарежда. Проблемът засега е откриването на батерии, които ще вършат работа в случая.