fallback

Корпоративни блогове имат 14% от щатските компании, в Европа - едва 2,5%

Практиката да са поддържат корпоративните блогове още не се е развила

09:53 | 11.07.07 г.

Докато корпоративните блогове набират скорост в САЩ, по-голямата част компании в света засега се въздържат от създаването на брандирани блогове. Това са изводите от проучване на Lewis PR сред 300 компании от 11 различни държави, представени на конференцията EuroBlog 2007 в белгийския град Гент и цитирани от онлайн изданието bbj.hu.

Сред европейските фирми, включени в проучването, едва 2,5% имат един или повече корпоративни блога, тези от азиатско-тихоокеанския регион са 5,5%, а начело са щатските с 14%.

По-голямата част от компаниите в изследването са високотехнологични или медии, затова реалните проценти може да са по-ниски, уточняват авторите.

С изключение на фирмите от САЩ, тези от другите страни смятат, че изостават в създаването и поддържането на корпоративни блогове, коментира Андре Уитерман от Lewis.

Причините са най-различни, посочва той. Компаниите от Южна Европа например обясняват явлението с това, че традиционно се развиват по-бавно в IT сектора. Фирми от Италия, Испания, Германия и Холандия твърдят, че причините са липса на проницателност за ползите от корпоративен блог, включително финансови. Основна бариера в азиатско-тихоокеанския регион пък е традицията бизнес да се прави лице в лице.

„Истината всъщност е, че никой не изостава – просто практиката да са поддържат корпоративните блогове още не се е развила“, коментира Уитерман.

„Компаниите все още се чудят дали да създадат корпоративни блогове, защото ползите, разходите и резултатите не са им много ясни. Наистина корпоративните блогове не са за всеки, но при правилен подход могат да допринесат значително за постигането на редица бизнес цели“, коментират авторите на доклада.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:57 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още