fallback

Продажбите на щатските производители на автомобили в САЩ падат през юни

За сметка на това тези на японските компании бележат силен ръст на годишна база

11:50 | 04.07.07 г.
Автор - снимка
Създател

Три неща станаха ясни при изнасянето на данните за продажби на автомобили в САЩ през юни – пазарът спада, купувачите на пикапи може да очакват още отстъпки през втората половина на годината, а японските производители продължават да печелят пазарен дял, пише АР.
Продажбите на General Motors Corp. са се понижили с 21,3 на сто на годишна база, тези на Ford Motor Co. са отбелязали спад от 8,1%, а на Chrysler Group – от 1,4 на сто.
В същото време обаче Nissan отбелязва ръст в продажбите си от 22,7 на сто, Toyota – 10,2%, а Honda – 11,5 на сто.
Ford едва е успял да задържи позицията си на втори по продажби производител в страната пред Toyota за юни и за първото полугодие, но японската компания е намалила разликата с щатската от 319 хил. през първата половина на 2006 г. до около 40 хил. за същия период на 2007, по данни на Autodata Corp.
Спадът при GM и Ford се дължи отчасти на продължаващото им намаляване на нискодоходните продажби на компании за автомобили под наем.
Освен това Toyota предлага безлихвен лизинг за период от 60 месеца, което се е отразило негативно на продажбите на пикапи на GM. Щатската компания може да промени стратегията си да предлага по-малко стимули при продажбата на пикапи.
Най-добре продаваните пикапи на GM - Chevrolet Silverado и GMC Sierra, са отбелязали спад от над 20 на сто, докато продажбите на Toyota Tundra са скочили със 146,3 на сто.
Като цяло продажбите в сектора в страната през юни са намалели с 3 на сто до 1,46 млн. спрямо 1,5 млн. през юни 2006 г., по данни на Autodata. За първото полугодие продажбите са намалели с 1,5 на сто до 8,25 млн. от 8,37 млн. година по-рано.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:56 | 21.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още