fallback

Google намалява периода на съхранение на личните данни на потребителите

Компанията е готова да съкрати времето на съхранение на данните до година и половина

11:44 | 12.06.07 г.
Автор - снимка
Създател

Google се съгласи да намали периода на съхранение на личните данни, събирани от интернет потребителите, с което цели да се съобрази с изискванията на европейския регулаторен орган, който постави под съмнение политиката на търсачката относно личните данни, пише Ройтерс.

Вчера компанията съобщи, че е готова да съкрати времето на съхранение на данните до година и половина, което е долната граница на периода от 18 до 24 месеца, който Google беше предложил на регулатора през март.

В писмо до Работната група по защита на личните данни в Брюксел Питър Флишър, адвокатът на Google по въпросите на личната информация, пише, че всяко изискване данните да се пазят за по-кратък период от 18 месеца би подронило авторитета на услугите на компанията.

Google се стреми да отговори на изискванията на регулаторните органи в Европа и САЩ, както и на група индивидуални активисти, които гледат на мащаба на интернет услугите на компанията като на безпрецедентна заплаха върху личните данни на потребителите по света.

Всеки път, когато потребителите използват търсачката софтуерът на компанията събира информация относно техните вкусове, интереси и вярвания, които евентуално биха могли да се ползват от трети страни като рекламодатели. Google предоставя обща статистика относно потребителите, но е категоричен, че никога не изнася лична информация извън компанията.

Европейският регулаторен орган, съставен от специалисти в областта на съхранението и опазването на информацията от 27-те страни членки на блока, обяви становище през май, че Google не спазва правилата относно личната информация на ЕС и поиска обяснение по въпроса преди следващата си среща през юни.

Google се опита да поеме инициативата за определяне на световен стандарт на правилата, касаещи онлайн съхранението на потребителски данни. Други компании като Amazon.com Inc, AOL, Apple Inc., eBay Inc. Microsoft Corp. и MySpace предстои да обявят срока, в който пазят тези данни.

Работната група изрази притеснение и относно периода на съхранение на данните за сърфирането в интернет от страна на потребителите, т. нар. "cookies", както и други детайли за търсенията.

От Google заявиха, че проучват начини да удовлетворят и тези искания на регулатора, като се очаква компанията да има решение през следващите месеци.

По думите на Флишър националната политика относно съхранението на данни на всяка от страните в ЕС варира между шест и 24 месеца, в зависимост от страната.

Междувременно Министерството на правосъдието в САЩ поиска съхранение от 24 месеца. От друга страна редица корпоративни реформи след скандала с компанията Enron също поставят изисквания данните да се пазят за по-дълъг срок.

Google се стреми към решение за установяване на единна политика по този въпрос в цял свят.

От компанията заявяват, че е “извънредно трудно” да се оперира глобален интернет бизнес според различни стандарти във всяка страна.

Google има повече от 60% дял от пазара на интернет търсачките.

Според лондонската организация за защита на личните права Privacy International Google поддържа най-враждебната политика по отношение защитата на личните данни сред всички големи интернет компании – обвинение, което компанията агресивно се опитва да опровергае.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:24 | 23.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още