fallback

Пуснаха високоскоростна железопътна линия между Франция и Германия

Новото трасе съкращава пътуването от Париж до Франкфурт с два часа и половина до 3 часа и 50 минути

11:22 | 11.06.07 г.
Автор - снимка
Създател

Първата високоскоростна железопътна линия между Франция и Германия бе пусната вчера. Съкращавайки силно времето за пътуване, тя отбелязва голяма стъпка напред в създаването на истинска паневропейска високоскоростна мрежа, пише АФП. Услугата, която предлага бързи връзки до Люксембург и Швейцария, съкращава пътуването от Париж до Франкфурт с два часа и половина до 3 часа и 50 минути, а пътят до Мюнхен от Париж става 6 часа.

Първият пътнически влак, преминал по трасето в посока Париж-Франкфурт, е бил Inter-City Express (ICE), чийто оператор е немската компания Deutsche Bahn.

Френският свръхскоростен Train a Grande Vitesse (TGV) също ще пътува до Германия от декември, като ще извършва превози от Париж до Мюнхен през Щутгарт.

В неделя бе пусната и новата линия TGV Est от Париж до Страсбург, дълга 300 км, която намалява времето за пътуване между двата града от 4 часа на 2 часа и 20 минути. Така във високоскоростната мрежа бяха включени, освен Страсбург, Нанси, Мец и Реймс.

По тази отсечка TGV подобри собствения си световен рекорд за скорост по железопътно трасе през април, достигайки 574,8 км/ч. Строежът на линията струва 4 млрд. евро, а в него за 5 години са били заети 10 000 работници и са използвани 78 000 тона стомана.

Френският оператор SNCF вече е продал над 600 хил. билета за пътуване по новата линия Париж-Страбург и очаква пътниците по нея да достигнат 11 млн. души годишно до 2010 г.

Разходите по проекта са си поделили 22 финансови партньори, сред които френското правителство, Люксембург, ЕС и SNCF.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:59 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още