Първият пътнически влак, преминал по трасето в посока Париж-Франкфурт, е бил Inter-City Express (ICE), чийто оператор е немската компания Deutsche Bahn.
Френският свръхскоростен Train a Grande Vitesse (TGV) също ще пътува до Германия от декември, като ще извършва превози от Париж до Мюнхен през Щутгарт.
В неделя бе пусната и новата линия TGV Est от Париж до Страсбург, дълга 300 км, която намалява времето за пътуване между двата града от 4 часа на 2 часа и 20 минути. Така във високоскоростната мрежа бяха включени, освен Страсбург, Нанси, Мец и Реймс.
По тази отсечка TGV подобри собствения си световен рекорд за скорост по железопътно трасе през април, достигайки 574,8 км/ч. Строежът на линията струва 4 млрд. евро, а в него за 5 години са били заети 10 000 работници и са използвани 78 000 тона стомана.
Френският оператор SNCF вече е продал над 600 хил. билета за пътуване по новата линия Париж-Страбург и очаква пътниците по нея да достигнат 11 млн. души годишно до 2010 г.
Разходите по проекта са си поделили 22 финансови партньори, сред които френското правителство, Люксембург, ЕС и SNCF.