Това е най-голямото придобиване в историята на Microsoft, е заявил Кевин Джонсън, президент на подразделението на компанията за платформи и услуги.
Предложената цена от 66,50 долара за акция е с 85 на сто повече от цената на затваряне на книжата на aQuantive в четвъртък на 35,87 долара.
Признавайки, че такава премия е нещо, което Microsoft е избягвала в миналото, главният финансов директор Крис Лидъл е пояснил, че aQuantive е "точната компания за закупуване", за да може Microsoft да се позиционира на растящия пазар на онлайн рекламата, който според някои оценки възлиза на 40 млрд. долара и се очаква да расте с 20 на сто годишно.
Microsoft все още е далеч след Google и Yahoo в трафика за търсене онлайн.
Новината идва само ден, след като WPP Group PLC - втората по големина в света рекламна компания, обяви, че ще закупи групата за онлайн реклама 24/7 Real Media Inc. за 649 млн. долара. Microsoft се смяташе за евентуален кандидат за 24/7.
Миналия месец Google Inc. постигна споразумение за закупуването на друга компания в сектора - DoubleClick Inc., за 3,1 млрд. долара, а Yahoo сключи сделка за придобиването на Right Media Inc. за 680 млн. долара. Microsoft беше заявила интереса си към DoubleClick преди да бъде изпреварена от Google.
Акциите на aQuantive нараснаха с 27,68 долара до 63,55 долара в началото на търговията, а тези на Microsoft паднаха с 35 цента до 30,63 долара за брой.