Американският гигант Microsoft е в преговори за закупуването на компанията, специализирана в решения за интернет реклама DoubleClick, като групата е един от потенциалните купувачи, съобщи Wall Street Journal.
Според вестника, който се позовава на анонимен източник, близък до случая, в момента се водят „активни“ преговори, а стойността на транзакцията може да достигне 2 млрд. долара.
DoubleClick, която през 2005 г. беше придобита от фонда Hellman & Friedman за 1,2 млрд. долара, е поискала от инвестиционната банка Morgan Stanley да изготви различни варианти за бъдещето на компанията, сред които е евентуална продажба веднага или на по-късен етап излизане на борсата.
Годишният оборот на желаната от Microsoft група възлиза на около 150 млн. долара. Основната дейност на DoubleClick е консултация на рекламодатели за кампаниите им в интернет. Според специалисти покупката би помогнала много на Microsoft в борбата й да догони лидерите в онлайн рекламата - Google и Yahoo!.
Създадена през 1996, DoubleClick беше един от основните играчи в уеб рекламата в края на 1990-те години, преди да бъде засегната от спукването на интернет балона. След като беше закупена от Hellman & Friedman, компанията продаде подразделението си за e-mail маркетинг за около 90 млн. долара, а през декември 2006 реши да продаде за 435 млн. долара и звеното си за управление на данни и анализи Abacus на групата Alliance Data Systems.