fallback

Блоговете – новият път към сърцето на потребителите?

Все повече компании се обръщат към блоговете, чрез които си правят скрита реклама. Резултатът обаче не винаги е положителен

08:57 | 28.12.06 г.
Автор - снимка
Създател

Блоговете имат голям успех - близо една трета от потребителите на интернет във Франция, или 8,7 млн. души, посещават такива сайтове всеки месец, пише вестник Либерасион, позовавайки се на изследване на Mеdiamеtrie.  

Факт, от който все повече компании се възползват, макар и допускайки доста грешки. Японската Sony, например, бе уличена в създаването на фалшив блог и прикрита реклама. За да подобри имиджа на новата си преносима конзола PSP, пусната на пазара в САЩ преди празниците, марката сама създала блог в своя прослава, кръстен “All I want for Christmas is a PSP” (“Всичко, което искам за Коледа, е PSP”), който уж е онлайн дневник на някой си Чарли – любител на хип-хопа, който е в екстаз от новата си конзола и държи да сподели това с всички геймъри в блогсферата. Срещайки подигравателен скептицизъм обаче, японската компания приключила опита си и се извинила. 

През октомври пък веригата магазини Wal-Mart беше на първа страница на вестниците, след като списание Business Week разкри манипулацията на компанията чрез блога на двама американци - Лора и Джим. Сякаш случайно, двамата, описани като представители на средната класа, които разказват в блога си за пътуването си из страната, твърде често паркирали на паркинги на Wal-Mart, където било пълно с ентусиазирани служители, разказващи за изключително приятната атмосфера, царяща в компанията, световен лидер в сектора. Двамата не споменават само, че веригата магазини е спонсорирала пътуването им.  

Френската компания Vichy, от своя страна, е създала през 2005 г. фалшив блог, за да направи промоция на нов козметичен продукт. В блога “Клер” хвалела ползите от крема, който обаче предизвикал здравословни проблеми при голям брой от четящите блога. 

Феноменът се разраства, тъй като има и посредници, които предлагат на блогърите заплащане, ако пишат за даден продукт. Такива са щатската PayPerPost, която плаща по няколко долара за пуснато съобщение, както и ReviewMe, където компаниите купуват коментари, както се поръчва книга от виртуалната книжарница Amazon.

Тоест очевидно блогът започва да се превръща в алтернатива или съпътстващ способ на рекламата и PR-a. Въпросът обаче е да се поства така, че четящите да не се усъмнят в искреността и спонтанността на автора. Което не винаги е лесно за постигане.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:30 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още