fallback

Американците дадоха силен старт на пазаруванията в края на годината

Продажбите в петъка след Деня на благодарността са нараснали с 6% на годишна база до 8,96 млрд. долара

11:03 | 27.11.06 г.
Автор - снимка
Създател

Сезонът на усиленото пазаруване в края на годината, което е добър барометър за нагласите на потребителите и състоянието на икономиката, тръгна със силни темпове с разпродажбите по време на дългия уикенд около Деня на благодарността в САЩ.
Продажбите само през „Черния петък“ - петъкът след Деня на благодарността, който празник се чества всеки четвърти четвъртък на месец ноември – са нараснали с 6% на годишна база до 8,96 млрд. долара, показват изчисленията на изследователската компания ShopperTrack RCT Corporation.
Данните предизвикаха изненада у анализаторите, тъй като проучване на института Gallup показа преди месец, че ако 40% от американците смятат, че състоянието на националната икономика е „отлично“ или „добро“, то цели 59% определят икономическото положение като „търпимо“ или „лошо“.
Разходите, направени по празниците обаче, опровергават напълно дадените негативни мнения.
След като бяха затворили врати за традиционния празник в четвъртък, големите магазини за потребителски стоки отвориха за посетители в 05:00 часа в петък, за да посрещнат първите си клиенти, наредили се вече на опашка. Според J.C. Penney, една от основните вериги в страната, най-търсени са били продукти като аудио- и видеотехника, бижута и играчки. Сред големите играчи в сектора повод за оплакване има само най-големият – Wal-Mart, чиито общи продажби за деня са намалели с 0,1% на годишна база.
От ShopperTrack смятат, че скорошните спадове в цената на петрола и другите енергийни продукти обясняват отчасти ентусиазма на потребителите, които могат да си позволят малко по-големи разходи от предвиденото.
Очаква се този първоначален оптимизъм дори да се увеличава с напредването на сезона на коледното и новогодишно пазаруване, но ShopperTrack не се ангажира с конкретни прогнози за „представянето“ на американците в това отношение в сравнение с миналата година.
Ръст на похарчените обеми през „черния петък“ се наблюдава и при интернет пазаруването. Средствата, похарчени онлайн, за деня са скочили със 109% спрямо същия ден на 2005 г., сочат данни на Retail Decisions – компания, специализирана в предотвратяването на интернет измами. Тя обаче не уточнява конкретният размер на тези средства. Според друга специализирана фирма - PriceGrabber.com – става въпрос за 243 млн. долара, или увеличение от 40% в сравнение с година по-рано.
EBay е привлякъл най-много посетители за деня – 7,5 млн. уникални влизания, следват Amazon.com (3,4 млн.) и сайтът на Wal-Mart (3,2 млн.). Не е ясно обаче какъв дял от тези посетители действително са направили покупка.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:14 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още