Онлайн търговията ще се утрои във Франция до 2011 г. Прогнозите са тогава онлайн разходите да възлизат на 39 млрд. евро срещу 12 млрд. към момента. В същото време се очаква броят на интернет потребителите да се удвои от 13 на 26 млн. души, съобщава вестник Трибюн, позовавайки се на изследване на Forrester Research.
Нарастването ще се дължи от една страна на по-голяма сигурност в онлайн транзакциите, а от друга - на увеличен интерес и търсене от домакинствата. 78% от потребителите извършват покупките си от вкъщи, където имат достъп до интернет срещу само 30% преди три години, се посочва в проучването.
Става въпрос за потребители, които не само все по-често сърфират в мрежата от вкъщи, но и за по-дълго време (10 часа седмично срещу 9 за 2003).
Друг интересен феномен е, че 52% от уеб потребителите днес са жени - тенденция, която променя пазарните дялове на закупуваните стоки.
По този начин най-голям интерес се наблюдава към дрехите, пътуванията и книгите, за разлика от все по-изоставащите продажби на коли и алкохол. Очакванията са за дрехи и пътувания да бъдат отделени съответно 9 и 6 млрд. евро през 2011.
За сравнение само 7 млн. французи за купували продукти и услуги онлайн през 2003 г.