fallback

Спад в продажбите на компютри в Европа по време на Световното по футбол

Като цяло световните продажби на компютри са нараснали с 9,7% спрямо първото тримесечие, но в Европа Световното първенство е ограничило този растеж до 7 на сто

15:09 | 20.07.06 г.
Автор - снимка
Създател

Производителите на персонални компютри са регистрирали забавяне в ръста на продажбите си през второто тримесечие - в момент, когато европейците бяха увлечени по Световното първенство по футбол, сочи проучване на IDC.
Въпреки това компаниите Hewlett-Packard и Dell имат много добри продажби в САЩ.
Като цяло световните продажби на компютри са нараснали с 9,7% спрямо първото тримесечие, но в Европа Световното първенство е ограничило този растеж до 7 на сто, което е далеч от прогнозираните от IDC 12 на сто.
В САЩ доставките на персонални компютри са се повишили с 6,7% в сравнение с миналата година. Южна Америка и Тихоокеанска Азия продължават да поддържат ръста в продажбите, сочи още проучването.
Американската компания Dell остава лидер в световен мащаб с пазарен дял от 19,2% - леко повишение спрямо 19% година по-рано. Според IDC световните продажби на групата са нараснали с 10,9 на сто. Въпреки това в САЩ пазарният дял на Dell малко се е понижил – от 34,3% на 34,2%, макар че производителят е продал с 6,4% повече персонални компютъра.
Проучване на Gartner пък сочи, че ръстът в световните продажби на персонални компютри е бил 11% през второто тримесечие. Според изследването това се дължи на спад в цените.
Вторият по големина световен производител Hewlett-Packard продължава да се опитва да догони конкурента си Dell. Доставките му са се увеличили с 13% през второто тримесечие, а пазарният му дял е достигнал 15,9 на сто в световен мащаб и 20,1% в САЩ. Продажбите му са нараснали с 15,5 на сто.
През май Dell обяви намерението си да понижи цените си, за да си възвърне пазарен дял, след като през първото тримесечие от компанията заявиха, че увеличението в продажбите им е било по-ниско от общия пазарен ръст.
Групата Hewlett-Packard, както и конкурентите й като тайванската Acer, също се възползваха от по-евтините съставни части за компютри, за да намалят цените си, което обичайно е практика на Dell.
Gateway, третият по големина компютърен производител в САЩ, отбеляза повишение от 16,7% в продажбите си. Компанията заема 6,5% от американския пазар, според IDC.
Групата Apple, която е продала 16% повече компютри с марката Macintosh за тримесечието, се нарежда на четвърто място с 4,8% дял от американския пазар.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:50 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още