Продажбите на нови автомобили в Западна Европа са се понижили с 4 на сто през юни до 1,42 млн. броя, съобщават от немската индустриална федерация VDA.
Въпреки това за цялото първо полугодие на годината продажбите все пак са нараснали с 1% до 7,94 млн. автомобила, уточняват от федерацията.
От VDA допълват, че европейският пазар се развива подобно на немския и не е особено динамичен.
Според тях този спад се дължи главно на по-малкия брой работни дни в някои от европейските страни в сравнение с юни миналата година.
Продажбите на нови автомобили са отбелязали понижение от 12,6 на сто в Италия до 206 794 броя, в Испания – с 3,6%. Подобно е положението и във Великобритания. Във Франция са били продадени 223 778 автомобила, като резултатът е близък до този, регистриран през юни 2005 година.
От VDA уточняват, че слабото търсене на автомобили в Испания е повлияно особено много от високото ниво на инфлацията.
На най-големия пазар в Европа – Германия, продажбите на автомобили са регистрирали спад от 4,6 на сто до 323 800 броя през юни.
Германия, Франция, Италия, Великобритания и Испания са представлявали близо 80% от пазара в Западна Европа през първите шест месеца на годината.
От федерацията освен това добавят, че немските автомобилни концерни са имали пазарни дялове във всички големи страни през първото полугодие на 2006 година.