Немският производител на спортни стоки Puma за първи път спонсорира отбор от Световното първенство по футбол, който печели световната купа, съобщава Ройтерс.
След като вчера Италия победи Франция и стана световен шампион, очакванията за продажбите на компанията се повишиха.
През последните две първенства Adidas и Nike доминираха на световните финали. През 2002 година Nike беше спонсор на националния отбор на Бразилия, който победи на тогавашния Мондиал, а Adidas спонсорира отбора на Франция през 1998 година, когато френският отбор за пръв път в своята история стана световен шампион.
След Световното първенство през 2002 година Nike обяви по-високи продажби на фланелките на националния отбор на Бразилия, а след Европейското първенство през 2004 година фланелките с номерата на гръцките футболисти с марката на Adidas бяха разграбени буквално за дни.
Puma беше главен спонсор на тазгодишното световно първенство. Но повечето отбори, с изключение на Италия, които немската компания спонсорира, отпаднаха още в ранната фаза.
Миналата седмица Puma обяви, че очаква продажбите й да скочат с 40% за първите шест месеца на 2006 година, в сравнение със същия период на миналата година, благодарение на Световното първенство по футбол.
Немската група за спортни стоки отвори свое подразделение в Южна Африка през 2001 година. Компанията спонсорира десет африкански национални отбора по футбол, като пет от тях – тези на Тунис, Гана, Того, Кот д'Ивоар и Ангола, участваха на Световното първенство в Германия. Това подобрява изгледите пред компанията, като се има предвид, че следващото първенство през 2010 година ще се проведе в ЮАР.