От немският автомобилен производител BMW обявиха, че са си поставили цел да удвоят продажбите си в Източна Европа до 2011 година и че в региона вече са открити представителства на компанията, съобщава Ройтерс.
Засега групата продава по близо 10 000 автомобила годишно в Чехия, Словакия, Полша, Унгария, Словения, България и Румъния.
Майкъл Ганал, директор продажби и маркетинг на концерна, заяви, че според него тези страни притежават голям потенциал за развитие. От компанията се надяват на ръст от над 50 на сто в продажбите си през следващите пет години в Източна Европа.
От 1 юли тази година BMW разполага с независимо представителство за продажби в Чехия и Словакия.
От компанията добавят, че представителствата в тези страни ще осигуряват вноса и ще отговарят за оперативните задачи за контрол на продажбите, за услуги след продажба и за маркетинг.
През януари догодина BMW ще открие свой център и в Словения.
След като се присъединят към ЕС, директни представителства ще бъдат създадени също така в България и Румъния.
Също днес стана ясно, че японският автомобилен концерн Suzuki Motor смята да инвестира до 70 млн. долара и да наеме още 1 000 човека с цел увеличение на производствения си капацитет в унгарския си завод, за да може да отговори на голямото търсене на последния си модел SX4 – малък хибрид 4x4.
От Suzuki се надяват да продадат 60 000 броя от модела през тази година в Европа, където той е беше пуснат през март. Първоначалната цел за продажби е била 40 000 автомобила годишно.
Италианският концерн Fiat, който разработва съвместно с японската компания същия модел, но го продава под името Fiat Sedici, също обяви, че са му необходими до 5 месеца за доставка на автомобила заради голямото търсене.
Fiat също завиши прогнозите си за продажби на същия модел от 20 000 на 30 000 броя.