Брокер от малка японска посредническа компания допусна „скъпа“ грешка по време на дебюта на рекламната онлайн група Adways на Токийската борса, като продаде по грешка акции на дружеството за 18,7 млн. долара, тъй като сгрешил борсовия му код, съобщава Ройтерс.
Брокерът е подал нареждане за продажбата на 2 600 акции на цена 1 670 йени за брой (близо 14 долара), като тази стойност е доста под началния курс на търгуване от 1,40 млн. йени (около 12 123 долара) на Adways на пазара за новосъздадени компании.
Посредническото дружество обяснява, че брокерът й искал да продаде акции на CDG, друга компания, която е дебютирала на борсата същия ден, но на много по-ниска единична цена, а се оказало, че двете групи имат борсови кодове, които много си приличали.
Брокерът веднага е анулирал нареждането си за продажба, но част от акциите на стойност 18,7 млн. долара вече са били намерили купувачите си.
Той уточни, че все още не може да изчисли размера на загубите, които злощастната транзакция ще му донесе. Като за начало трябва да изкупи обратно продадените по невнимание акции, но това за момента е невъзможно заради блокиране на нарежданията по позицията.
През последните няколко месеца на японските пазари често се случват подобни грешки. Една от най-сериозните е от месец декември, когато брокер продаде 610 000 акции на единична цена от 1 йена (приблизително 0,0086 долара), а целта му е била да продаде една акция на стойността 610 00 йени (около 5 282 долара).
Това невежество на брокера е струвало близо 335 млн. долара.